Powered By Blogger

11 April 2010

PenGalamaN........................

salam......... alhamdulilah dapat jua ku mencoret dihalaman maya ini.. dipendekkan cerita, saya akui, PENGALAMAN MENGAJAR Erti HIDUP.
musafir hampir setahun di bumi ipoh, sebagai persediaan sebagai seorang CIKGU??USTAZ??SIR??? bergantung kepada yang menilai diri ini.. banyak yang ku pelajari di bumi ini...

SEM 1, agak pasif bagiku mungkin kerana JasaDku hanya di IPIP ini, aku masih merindui ukhwah sahabat2 di UIA,,, kami diIkat dengan SAtu AQIDAH.. susah senang bersama., hadir ke IPGM tidak sepenuhnya kehendak hati seorang remaja yang tidak mengerti masa depan!

SEM 2, hambaMU ini mula merasai hebatnya TARBIYAH dan ATURAN ALLAh buat hamba yang dhaif bernama Muhammad Naim Sidqi Ahmad..
Bermula awal sem, saya ditaklifkan sebagai Ketua Hal Ehwal Surau, menjalankan GOTONG ROYONG HIJRAH, alhamdulilah pengalaman , kritikan, pujian pastinya menu bagi saya untuk lebih improve.
februari, disibukkan dengan KARNIVAL BULAN SOLAT, saya antara yang dipilih untuk untuk BERKAROAKE SOLAT, gubahan lagu kasihnya laila, menjadi kasihnya ya RABBI... aduih, xtrpernah fikir dalam diari hidup ini.
Mac, bulan yang cukup mencabar bagiku..... ALLAh memilih saya berwasilahkan en. Paris, jurulatih pidato ipgm kampus ipoh, untuk mwakili ipg dalam bidang PIDATO INTEGRITI IPGM, saya tidak menyangka dengan pmilihan ini kerana saya mangambil jurusan PAI/bi/ba bukannnya bidang bahasa Melayu..... ALLAH lebih Mengetahui.. Fatimah Azzahra pemidato perempuan yang sememangnya pakar dan merangkap sifu naim sidqi!! tidak ckup dgn itu, hambaMU ini dpertanggungjwab dgn ketua sayap rumah sukan, dipendekkan cerita, saya melepaskan jwtan kerana yakin ianya mmbawa mudarat kpdku... syukran akh Yusoff yg memahami...
Pada masa yg sama, Japim memilih saya untuk ke pertandingan Hafazan AL-Quran di UTP, pringkat IPTA Perak, ya ALLAH, hanya MU yg mengerti dan MEngetahui hati naim sidqi.. alhamdulilah tmpt ke-3, tahniah buat husna naib johan.. saya juga ditekan dgn pkembangan pidato yg entah kemana.. saya akui, NO EXPERIENCE.. en Paris ckp sy dipilih berdasarkan suara, anugerah ALLAh.. sungguh menyeksakan mental..
Cuti mid sem, mcm biase, berkhidmat untuk keluarga, parents saya tdak mengajar untuk dpt duit bukan senang.. saya tlg parents hntr mreka kemana2, msuk kebun, tlg2 buat rumah sewa n so on.
kembali ke ipip, minggu pack, pidato pringkat utara bermula.. 24-25 mac 2010.. naim sidqi dan srikandi Melaka sama2 berentap untuk ke kebangsaan!!
Alhamdulilah saya berjaya ke institut integriti malaysia , KL, tuk Kebangsaan... Fatimah mungkin belum masanya lg..
LUahan ini bukan untuk riak, takabur dan semua sifat negatif, akan tetapi buat diri ini dan buat prkongsian buat sahabat2 yg sentiasa menyokong naim sidqi!!!!! trima kaseh semua kerana memahamiku.
bersambung............................................
cOretan ini pkul 12:22 a.m

No comments: