Powered By Blogger

12 April 2010

Klimaks...........

bersambung untuk post yg lepas......... dengan masa yg ada , saya cuba untuk berkongsi bersama para pembaca blog ini.
mungkin hal ini yang menjadi perkara klimaks bagi saya dalam sem 2 ni.... alhamdulilah, saya memanjatkan kesyukuran selepas saya trpilih untuk ke kebangsaan, dalam arena pidato. diumumkan pada khamis dan saya mempunyai masa kira2 SEMINGGU untuk prepare teks pidato yg terbaru, dan arahannya " naim, tahniah ke kebangsaan, awak ada 25 tjuk dan plih 2 tjuk"....... terkedu , terkejut, terperanjat dan sebagainya... beratnya tekanan dan ujianNYA..
sahabat sekalian, bayangkan utk pringkat utara sy ada masa 1 bulan lbih krg, namun ke kebangsaan ad SEMINGGU!!!!! 2 tjuk

sy punya sifu xbrjaya bersama sy, berada 1 tmpt dblkg saya.. ckup pahit utk sy telan hikmahNYA ini... kerana beliau byak mengajar sy dr xtaw kpd tahu, kayu dr segi gaya kpd tahu liuk lentuknya gaya pidato dan banyak membantu dr segi teks, namun tidak dilupakan sifu2 lain, akh firdaus, fathul ,ammar dan lain2...

kadang2 sy give up kerana
1. assgment yg banyak dan perlu dhantar
2. teks yg ntah kemana
3.harapan yg tinggi utk kebangsaan
4. blur dgn teks
5. 2 tjuk SEMINGGU

hAnya ALLAH tempat aku bergantung.. br sy merasakan Tarbiah ALLAh itu lbih hebat, terus minta tlg denganNYA... terus dan terus bermunajat kpdNYA.

bermulalah hidup yg ckup cepat masa yg bredar, ku sedari kebenaran kata2 hasan al-banna, kewajiban lbih byk drpd MASA.... ayuh teruskan

pada hr rabu, teks masih blum siap....hr ahad brtolak n hr isnin pertandingan.,, shinggakan ak mengambil kputusan tarik diri!!!!!!!

pada saat inilah, ak mnilai kwn dan lawan..... benarkah susah senang brsama, atau skadar menanam tebu dbibir... alhamdulilah, kwn2 terus support...thanks my friends, j17,j1, j2, j3...

sy byk skip klas dan berada di library, jmpa pnsyarah n bncg ngn kwn2.... esemen skadarnya.harapannya oK, not KO.. i,ALLAH

stress sy cuba handle dgn baik, alhamdulilah...

ahamdulilah, teks siap hr jumaat 90%... AD 2 HR TUK HAFAL.. bertawakal spenuhnya

prjalanan ke KL pd hr sabtu jam 12... brsama sifu dan en Paris... sy tdak mgharapkan ape2, skdr mnimba pgalaman... terbukti, para pmidato terhebat IPG sluruh Mlaysia sy temui, semuanya mantop!!!!!

stinggi ksyukuran pada Ilahi, byk yg saya pelajari... juga byak yg terjadi buat refleksi saya sbg insan yg hina lg dhaif dsisi ya Rabb....

Tuntasnya, Pengalaman mendewasakan diri dan lihatlah ia sbg PEluang untuk perbaiki dr....ameen

No comments: