Powered By Blogger

02 January 2011

ilmu


bismillahirrahmanirrahim........

saat hambamu ini menulis dialam maya ini pada waktu petang,mengisi masa sambil update antivirus laptop yg menjadi wasilah untuk menegakkan kalimah tauhid dmuka bumi Allah ini... tidak dinafikan, saat dunia dhujung jari, batasan tiada sempadan, TEknologi maklumat juga dijadikan salah satu medium untuk berdakwah.. ingat , berFIKIR jgn JUMUD, terBUKA jgn HANYUT!!!

tika ini, 18 jun 2010, jam1605,CC keytereh, Qlate.... aku ingin mencoret sesuatu yang mungkin boleh dijadikan panduan buat sahabat2 yg dikasihi iaitu....... ILMU........
aku yakin semua orang mengakui pentingmya ILMu, dan pasti ramai yg akan menjangkakan akibat daripada tidak berilmu, NAMun............................................. bagaimanakah kalian menafsirkan maksud ilmu itu sendiri? pasti kalian ada jawapan tersendiri. mungkin bila berilmu petah percakapannya, mungkin juga hebat mnjwb soalan yg mndatang, mgkin jg terasa dr kita paling hebat dan mantap, mgkin jg merasakan dr ini kerdil dr hikmah Allah ta'ala..... dan mungkin 1001 mungkin lg.
ikhwan sekalin, perkongsian bg saya, seorang hamba yg dhaif ini, ILMU dan AMAL adalah formula yg lengkap bg maksud ILMU itu sendiri.. hasil kajian tidak dapat diperolehi jika hanya pada teori... pasti perlunya pada PRAKTIKAL...
akhirnya, ingat, Allah mengangkat darjat orang yang beriman dan juga orang yang BERILMU, namun jika tidak kena pada gayanya, pasti dan pasti akan DISOAL pada hari pembalasan kelak..... mohon kita tergolong dalam kalangan yang diredhai dan dirahmati ALLAH ta'ala.. amiiin ya rabbal a'lamin..

No comments: